U bevindt zich hier:  Gezondheidstips

RECEPT: Groenten op de boterham

  • Groenten-overschotjes van bij de warme maaltijd op je boterham bv. ratatouille, sperzieboontjes, gekookte broccoli en champignons
  • Slaatje van sinaasappels en worteltjes: Meng 100 g magere of halfvette platte kaas met 1 sinaasappel in partjes en fijn geraspte worteltjes (100 g). Dit kan de avond voordien gemaakt en in de koelkast bewaard worden
  • Kleine (gekookte of rauwe) bloemkool- en broccoliroosjes vermengen met platte kaas of cottage cheese en kruiden
 

Computerwerk en bewegen. Een goede combinatie?

j0430490      Als u vaak computerwerk doet, lijkt het haast onmogelijk om voldoende te bewegen.
Toch zijn er enkele eenvoudige tips die kunnen helpen:
  • Sta elke 30 minuten op en strek eens goed uit. Dat is bovendien goed voor de concentratie.
  • Neem een actieve houding aan op uw stoel, in plaats van onderuit gezakt te zitten. Hiermee traint u de spieren van uw rug en ziet u er actiever en zelfverzekerder uit.
  • Print uw documenten eens op een printer die wat verder van uw bureau staat.
  • Wilt u een collega spreken? Loop eens naar hem/haar toe in plaats van te bellen of te mailen.

   

Joggen of wandelen?

joggen      Joggen is een goede en eenvoudige manier om uw conditie optimaal te houden.
Toch is het niet voor iedereen de geschikte methode.
Mensen met overgewicht of letsels hebben er niet altijd baat bij.

Wandelen is dan een goed alternatief. Het belast uw gewrichten weinig en u kan het op uw eigen tempo doen.
Ook als u een dagje ouder bent, kan het dus.

   

Starten met joggen? Doe rustig aan!

j0422781      Joggen is een ideale manier om uw conditie op peil te houden.
Het kost niets, u kan het overal en op elk tijdstip doen. En u verbrandt op korte tijd veel calorieën.

Als u begint met joggen, is het belangrijk om rustig te starten.
Door lopen af te wisselen met wandelen vermijdt u blessures en houdt u uw hartslag onder controle.
Bij een te hoge hartslag, zal u geen vet verbranden, maar enkel koolhydraten en spieren.

Tip: om uw motivatie optimaal te houden, kan u een loopmaatje zoeken of zich aansluiten bij een start to run-programma!

   

30 minuten….. elke dag!

Om fit en gezond te blijven, beweegt u best dagelijks minstens 30 minuten matig intensief!
Het gaat om activiteiten die licht vermoeiend zijn zonder te zweten, zoals fietsen, stevig doorstappen, de trap nemen,…

Een half uur lijkt misschien lang, maar u hoeft dit niet in één keer te doen. U kan even goed 3 keer 10 minuten bewegen.
Dat is bovendien makkelijker te integreren in uw dagelijks leven. Hebt u bijvoorbeeld 10 minuten tijd over tijdens de lunchpauze? 
Maak een korte wandeling en combineer dit eventueel met boodschappen die u in de buurt kunt doen.

   

design by Zimbo & implementation by e2e NV